O nas
Kontakt

Rishi Sunak chce przeglądu lokalnych programów ograniczania ruchu

Laura Kowalczyk

Rishi Sunak chce przeglądu lokalnych programów ograniczania ruchu

Premier Wielkiej Brytanii mówi, że chce wspierać ludzi w korzystaniu z samochodów.

LONDYN — Lokalne programy mające na celu ograniczenie ruchu w niektórych dzielnicach Wielkiej Brytanii zostaną zweryfikowane przez rząd centralny, ponieważ premier Rishi Sunak wyraża obawy dotyczące wpływu środków ograniczających zanieczyszczenie na kierowców.

Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił w niedzielę, że dokona przeglądu tak zwanych dzielnic o niskim natężeniu ruchu (LTN), chociaż dodał, że poda szczegóły przeglądu tylko w „właściwym czasie”.

Sunak powiedział Sunday Telegraph, że oceni programy o niskim natężeniu ruchu, ponieważ „zdecydowana większość” ludzi jest uzależniona od swoich samochodów.

„Chcę tylko upewnić się, że ludzie wiedzą, że jestem po ich stronie, wspierając ich w używaniu ich samochodów do robienia wszystkich rzeczy, które są dla nich ważne” – powiedział.

LTN mają na celu ograniczenie ruchu poprzez zatrzymywanie kierowców korzystających z cichszych dróg jako wybiegów dla szczurów. Programy LTN wykorzystują bariery, takie jak słupki i donice, a także znaki drogowe i kamery CCTV w celu ograniczenia ruchu.

Rząd wcześniej pomagał finansować LTN, ale sekretarz ds. transportu powiedział na początku tego miesiąca, że ​​położył kres finansowaniu środków przez rząd centralny.

Rzecznik Departamentu Transportu powiedział: „Lokalne środki ruchu muszą działać dla mieszkańców, firm i służb ratunkowych. Dlatego analizujemy wpływ dzielnic o niskim natężeniu ruchu wprowadzonych przez władze lokalne i podamy więcej szczegółów w odpowiednim czasie”.

Komentarze Sunaka pojawiają się w związku z ponownym skupieniem się na debacie na temat zielonej polityki po tym, jak konserwatyści odnieśli niespodziewane zwycięstwo w wyborach uzupełniających w Uxbridge na początku tego miesiąca, sprzeciwiając się rozszerzeniu londyńskiej strefy ultra niskiej emisji (ULEZ) – polityce realizowanej przez Partię Pracy burmistrz Londynu Sadiq Khan.

Rządzący konserwatyści, którzy w sondażach przegrywają z Partią Pracy o 20 punktów procentowych, dążą do wytyczenia wyraźnej linii podziału z opozycją w sprawie zielonej polityki.

Jednak wśród sprzeciwu ze strony zielonego przemysłu w zeszłym tygodniu po tym, jak odmówił w wywiadzie ponownego zaangażowania się w zakaz sprzedaży nowych samochodów napędzanych paliwami kopalnymi do końca dekady w celu zmniejszenia emisji, Sunak był bardziej kategoryczny, mówiąc Telegraphowi, że nie rozważał opóźnienia terminu.

W rozmowie z Times Radio w niedzielę rano minister energii Martin Callanan powiedział: „Rzeczywistość jest taka, że ​​branża jest gotowa. Jesteśmy zobowiązani do wprowadzenia zakazu od 2030 roku”.

„Większość producentów już przestawiła wszystkie swoje badania i rozwój na pojazdy elektryczne z akumulatorami” – powiedział Callanan. „Przejście jest już na dobrej drodze, większość producentów dostosowuje się i nie ma sensu, szczerze mówiąc, dalsze opóźnianie wdrożenia”.

Podobno Sunak ma odwiedzić Szkocję, aby ogłosić finansowanie projektu wychwytywania dwutlenku węgla na Morzu Północnym.

Zapytany, czy rząd jest przygotowany do otwarcia nowych pól poszukiwawczych na Morzu Północnym, Callanan powiedział Times Radio: „Teoretycznie tak”.

„Jeśli uda nam się pozyskać zasoby, które w innym przypadku importowalibyśmy z naszych własnych zasobów na Morzu Północnym, które zatrudniają Brytyjczyków, które pozyskują pieniądze dla brytyjskiego skarbu państwa i w rzeczywistości są mniej emisyjne niż importowanie ich metodami takimi jak ciekły gaz ziemny, – powiedział Callanan.