O nas
Kontakt

Start-up AI prezentuje awatary, które w przekonujący sposób ukazują ludzkie emocje

Laura Kowalczyk

Avatar by Synthesia

Tak zwane ekspresyjne awatary Synthesii mogą zmieniać się od szczęśliwych do sfrustrowanych.

Start-up zajmujący się sztuczną inteligencją (AI) zaprezentował serię realistycznych awatarów, które mogą przekazywać ludzkie emocje za pomocą komunikatów tekstowych użytkownika.

Londyńska firma Synthesia pokazała swoje „ekspresyjne awatary” w filmie przesłanym w czwartek na platformę mediów społecznościowych X, pokazującym całą gamę emocji, od radości i smutku po frustrację.

Technologia ta pojawia się w momencie, gdy fałszywe filmy wideo budzą obawy, że awatary w przekonujący sposób podszywają się pod kogokolwiek w celu oszustwa lub dezinformacji.

Jednak Synthesia powiedziała MIT Technology Review, że firma woli termin „media syntetyczne” zamiast określenia deepfake, które oznacza negatywne powiązania.

Firma, wspierana przez Nvidię, twierdzi, że zamierza obniżyć koszty produkcji wideo, między innymi eliminując potrzebę udziału aktorów, długich montaży i kamer.

Awatary trenują ruchy prawdziwych aktorów, którzy czytają scenariusze przed zielonym ekranem. Amazon Web Services wykorzystał tę technologię w środę do sklonowania wersji awatara dyrektor zarządzającej AWS, Tanujy Randery, co zostało zaprezentowane podczas wydarzenia.

Firma twierdzi, że 55 000 firm wykorzystuje technologię Synthesia do tworzenia cyfrowych awatarów na potrzeby takich prezentacji firmowych.

Firma posiada kilka zabezpieczeń pozwalających stawić czoła problemowi fałszywych treści, w tym proces „Poznaj swojego klienta” weryfikujący jego tożsamość. Firma jest także częścią Coalition for Content Provenance and Authenticity, organizacji, której celem jest umieszczanie znaków wodnych w treściach.

Uruchomiona w 2017 r. firma Synthesia pierwotnie tworzyła narzędzia do dubbingu i synchronizacji ruchu warg, a w 2020 r. uruchomiła swoje pierwsze awatary AI dla klientów korporacyjnych. W ubiegłym roku osiągnęła status jednorożca, wyceniając firmę na ponad 1 miliard euro.