Pewna firma wykorzystała obecność kawy na ekranie do wytypowania zwycięzcy nagrody dla najlepszego filmu 2024 roku. Czy wpadli na coś nieprawdopodobnie wiarygodnego, czy też szykują się kłopoty?
Podczas gdy z zapartym tchem czekacie na nasze pełne prognozy Oscarów, firma Digital PR Storible opublikowała nową prognozę Oscarów opartą na nieoczekiwanym czynniku: kawie.
Zbierając filmy zawierające sceny kawowe i liczbę scen kawowych w każdym filmie, firma ustaliła, że obecność filiżanek joe może być bardziej znaczącym czynnikiem predykcyjnym, niż wcześniej sądzono.
Według ich doskonale skomponowanych badań kawa pojawia się u jednej trzeciej laureatów Oscara, a każda scena kawowa zwiększa szanse filmu na Oscara dokładnie o 26,52%.
Na podstawie liczby występów kawowych Storible doszedł do wniosku, że idealna liczba filmów kawowych, aby film zdobył Oscara, wynosi osiem, i przewiduje, że tegorocznym zwycięzcą dla najlepszego filmu zostanie…
Werble…
Zabójcy Kwiatowego Księżyca.
Epos Martina Scorsese o ludobójczym spisku Stanów Zjednoczonych dotyczącym plemienia Osagów zawiera 6 rodzajów kawy – najwięcej w tym roku.
Obydwa Biedactwa I Fikcja amerykańska podążaj za czterema, podczas gdy Strefa Zainteresowań liczy zaledwie trzy. Gustuje Anatomia upadku, Zatrzymania, Maestro I Oppenheimera wszyscy mają po dwa – i nie możemy wyrazić, jak bardzo jesteśmy rozczarowani tak niskimi liczbami.
Chociaż rok 2024 może być dobrym rokiem dla benzyny bezołowiowej wyświetlanej na ekranach, zespół badawczy Storible podkreśla, że rok 2022 był rokiem najbardziej bajecznie parzonym, jeśli chodzi o cholernie dobre filiżanki soku na pobudzenie.
Rzeczywiście, kawa najczęściej pojawiała się w nagrodzonych Oscarem filmach dwa lata temu – łącznie 1202 razy. „Jednak pomimo tak dużej liczby tylko 22,2% filmów nagrodzonych Oscarem zawierało kawę, czyli mniej w porównaniu z latami, w których było mniej kaw”.
W 2011 roku kawę gościło 94% laureatów Oscarów, co stanowi najwyższy odsetek wśród badanych lat.
W badaniu określono także wpływ konkretnych marek kawy na szanse filmu na zdobycie Oscara, przy czym największy wpływ miał Starbucks. Film może mieć o 20,3% większe szanse na zdobycie Oscara, jeśli zawiera jeszcze jedną scenę ze Starbucksem; Tuż za nimi plasują się marki Folgers i Hilltop z odpowiednio 19,3% i 18,1%.
Pełny raport można przeczytać tutaj.
Czy więc totemiczna obecność kawy zwycięży?
Jeśli Zabójcy Kwiatowego Księżyca wygra w niedzielę, wiesz, jakich wskaźników będziemy się trzymać w przyszłości, jeśli chodzi o typowanie zwycięzców Złotego Łysego.
A jeśli jest liderem Oppenheimera wygrywa… Cóż, łyk się zdarza.
Tegoroczna gala wręczenia Oscarów odbędzie się w niedzielę 10 marca. Bądź na bieżąco z wiadomościami, aktualizacjami i relacjami na żywo w ten weekend w TylkoGliwice Culture.