O nas
Kontakt

Tutaj powstanie największa w Wielkiej Brytanii fabryka pojazdów elektrycznych

Laura Kowalczyk

The logo on the grill of a Land Rover vehicle appears in the parking lot of a dealership, in Norwood, Mass., Wednesday, March 26, 2008.

Tata ogłosiła, że ​​utworzy swoją pierwszą gigafabrykę poza Indiami, w Somerset, a produkcja akumulatorów rozpocznie się prawdopodobnie w 2026 roku.

Właściciel Jaguara Land Rovera (JLR) Tata ujawnił, że buduje największą w Wielkiej Brytanii gigafabrykę pojazdów elektrycznych w południowo-zachodnim hrabstwie Somerset. Zakład Brownstone, zlokalizowany na kampusie Gravity Smart w Puriton, niedaleko Bridgwater, był wcześniej Royal Ordnance Factory z czasów II wojny światowej, aż do zaprzestania działalności w 2008 roku.

Oczekuje się, że będzie produkować około 40 GWh ogniw akumulatorowych rocznie, co powinno odpowiadać około 500 000 pojazdów. Firma ujawniła, że ​​rozpocznie produkcję akumulatorów do pojazdów JLR takich marek jak Defender, Range Rover i Jaguar. Ma jednak ambicje zapewniać komercyjne magazynowanie energii, a następnie zaopatrywać innych producentów samochodów.

Projekt jest jednym z największych w Europie. Oczekuje się, że będzie to kosztować około 4 miliardów funtów (4,67 miliarda euro). Oczekuje się, że będzie miał powierzchnię około sześciu do siedmiu milionów stóp kwadratowych, twierdzi prezes Gravity, Martin Bellamy, w rozmowie z radiem BBC Somerset.

Bellamy powiedział także: „Nie da się przecenić, jak ważne jest to dla Wielkiej Brytanii. To katalizator, który pomoże rozpocząć rewolucję w zakresie pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii. »

Oczekuje się, że produkcja akumulatorów w nowej fabryce rozpocznie się w 2026 r., a na początku następnej dekady będzie ona stanowić około połowy produkcji akumulatorów w brytyjskim sektorze motoryzacyjnym.

Sama fabryka utworzy około 4000 miejsc pracy, z potencjałem na kilka tysięcy kolejnych w łańcuchu dostaw.

Wcześniej informowano, że dane pochodzą ze strony hiszpańskiej, która jednak została przeniesiona do Wielkiej Brytanii po tym, jak rząd zaoferował szereg dotacji. Nie wiemy dokładnie, co to jest.

Fabryka stanowi kamień milowy w staraniach Wielkiej Brytanii o niezależność od baterii

Wielka Brytania wraz z UE rozpoczęła wyścig o zwiększenie mocy produkcyjnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, próbując zmniejszyć swoją zależność od chińskich łańcuchów dostaw. Jak dotąd była to ciężka walka, ponieważ Chiny mają przewagę w produkcji pojazdów elektrycznych od około dziesięciu lat.

Nowa gigafabryka może potencjalnie pomóc odwrócić losy Wielkiej Brytanii. Jak donosi FleetNews, brytyjski premier Rishi Sunak powiedział: „Decyzja Grupy Tata o budowie nowej gigafabryki tutaj, w Wielkiej Brytanii – pierwszej poza Indiami – jest ogromnym wotum zaufania dla Wielkiej Brytanii. Będzie to jedna z największych inwestycji w historii. w brytyjskim sektorze motoryzacyjnym.

„Stworzy to nie tylko tysiące wykwalifikowanych miejsc pracy dla Brytyjczyków w całym kraju, ale także wzmocni naszą wiodącą pozycję w globalnym przejściu na pojazdy elektryczne, pomagając rozwijać naszą gospodarkę w czystych gałęziach przemysłu przyszłości”.

Natarajan Chandrasekaran, prezes Tata Sons, powiedział w oświadczeniu: „Nasza wielomiliardowa inwestycja wprowadzi do kraju najnowocześniejszą technologię, pomagając w przejściu sektora motoryzacyjnego na mobilność elektryczną, której podstawą jest nasza własna firma Jaguar Land. Włóczęga.

„Dzięki tej strategicznej inwestycji Grupa Tata jeszcze bardziej wzmacnia swoje zaangażowanie w Wielkiej Brytanii wraz z wieloma naszymi firmami działającymi tutaj w sektorach technologii, konsumentów, hotelarstwa, stali, chemikaliów i samochodów. Chciałbym także podziękować Rządowi Jej Królewskiej Mości, który tak blisko z nami współpracował, aby umożliwić tę inwestycję.

Ze względu na eskalację globalnych napięć z Chinami w następstwie pandemii, dla Wielkiej Brytanii jeszcze ważniejsze stało się utworzenie własnego łańcucha dostaw akumulatorów.