O nas
Kontakt

Zjeżdżalnie wodne, przejażdżki na kucykach i spa tylko dla dorosłych: ten przyjazny rodzinom alpejski kurort był rewelacją

Laura Kowalczyk

Something for everyone at Feuerstein Nature Family Resort

Feuerstein Nature Family Resort na granicy włosko-austriackiej był dokładnie tym, czego wszyscy potrzebowaliśmy.

Rodzice często żartują, że po wakacjach z dziećmi potrzebują kolejnego urlopu, aby odpocząć od stresu. Mam dobrą wiadomość, drodzy rodzice: znalazłem hotel, z którego wyjdziecie równie wypoczęci jak wasze dzieci. Miejsce, w którym będą bawić się od świtu do zmierzchu. Restauracja, w której obsługa aktywnie zachęca dzieci do biegania od jednego stanowiska bufetowego do drugiego. Spa, w którym możesz się zrelaksować, wiedząc, że dzieci też dobrze się bawią. Krótko mówiąc, Feuerstein Nature Family Resort to marzenie rodziców z dziećmi w każdym wieku.

Uderzająca fasada Feuerstein Nature Family Resort

Baseny i zjeżdżalnie na każdy gust

Przyjechaliśmy z mężem do ośrodka w składzie, który można określić jedynie jako klan: nasz czteroletni syn i przyjaciele rodziny, którzy mają dzieci w wieku pięciu, sześciu, dziewięciu i 11 lat.

Ten pięciogwiazdkowy wiejski hotel położony jest w górach Południowego Tyrolu, tuż przy granicy włosko-austriackiej. Ukryty w dolinie, każde okno wychodzi na pluszowy las z zapachem sosen wypełniającym każde pomieszczenie.

Wszyscy wiemy, że dzieci nie czekają, więc gdy tylko zameldowaliśmy się w naszych okazałych pokojach, zaplanowaliśmy cały szereg atrakcji na nasz pobyt: przejażdżki na kucykach, warsztaty z obróbki drewna, malowanie na śniegu, jazda na łyżwach, półkolonie i zabiegi spa dla nas, dorosłych. Wszystko to było na wyciągnięcie ręki dzięki hotelowej aplikacji.

Następnie prosto w dół, gdzie można było popływać lub zjechać na zjeżdżalnię, w przypadku dzieci. Feuerstein ma trzy kryte baseny i jeden odkryty. Mocząc się w basenie na patio, widoki ośnieżonych Alp na tle czystego, błękitnego nieba zaparły mi dech w piersiach.

Zjeżdżalnie wodne w ośrodku: zabawa dla dzieci i dorosłych

Starszym dzieciom nie podobała się trzypiętrowa zjeżdżalnia rurowa, a najmłodsi bawili się godzinami na mniejszych. Nie martw się, słyszę: dzieci biegające po basenie i do basenu mogą być stresujące. Ale większość obszarów mogliśmy obserwować z dużych leżaków otaczających baseny. Dodanie ratowników i inne środki bezpieczeństwa w ośrodku pomogłyby nam poczuć się jeszcze bardziej zrelaksowanym.

Pod ręką był dozownik gorącej herbaty i kiedy potrzebna była przerwa (dla dzieci i rodziców), wycofywaliśmy się do słabo oświetlonego pokoju relaksacyjnego, aby rozkoszować się medytacyjną muzyką, leżąc na łóżkach w przytulnych wnękach.

Dla prawdziwej przyjemności my, rodzice, na zmianę korzystaliśmy ze spa przeznaczonego tylko dla dorosłych. Większość czasu spędziłem na rozgrzewaniu kości w saunie fińskiej i przyglądaniu się kucykom, które bawiły się w świeżym śniegu.

Ośrodek Feuerstein Nature Family Resort organizuje także przejażdżki na kucykach

Jak kelner sprawił, że czuliśmy się mile widziani na kolacji

Pierwszego wieczoru w Feuerstein kelner przyłapał nas na mówieniu dzieciom, żeby uspokoiły się w restauracji i przestały biegać. Zatrzymał nas i powiedział: „Nie, nie martw się, mogą tu być wolni, uwielbiamy to!” Komentarz tego kelnera znacząco zmienił nasze doznania kulinarne przez resztę podróży. Takimi prostymi słowami zniknął niepokój związany z publicznym jedzeniem z małymi dziećmi.

Jedzenie było nie tylko niesamowite, ale także aranżacja sprawiła, że ​​posiłki z dziećmi były bezstresowym i przyjemnym przeżyciem.

Dużo także dla dorosłych: oferta wina dostępna w ośrodku

Jadalnię podzielono na małe zakątki, które dzieliło się z kilkoma innymi rodzinami, aby dzieci nie rozpraszały się na dużej przestrzeni.

W formie bufetu nasze dzieci miały możliwość zdobycia własnych napojów, przyborów kuchennych, a w przypadku mojego dziecka nieskończonej ilości czekoladowych babeczek na śniadanie (byliśmy na wakacjach, nie można odmówić!).

Naprawdę doceniliśmy także dodatkowe menu, które zaspokoiło potrzeby wybrednych smakoszy, wiadomo, kiedy ręcznie robione ravioli z czarnymi truflami nie spełniało standardów naszych młodych gości.

Czy to jedyny hotel w Europie z krytym pomieszczeniem na błoto?

Jesteśmy grupą często podróżującą, ale nikt z nas nigdy nie przebywał w miejscu tak dobrze przygotowanym dla rodzin.

Dzieci mogą pobrudzić się w błotnistej zadaszonej części ośrodka

Starszym dzieciom możliwość rzucenia się na siano w stodole zapewniła wiele godzin zawrotnej zabawy. Dla mojego malucha błotniarnia w pomieszczeniu – cały pokój wypełniony lepkim, lepkim błotem – była spełnieniem marzeń. Dla naszej jedynej małej damy w grupie magik-niespodzianka (który występował po włosku, niemiecku i angielsku) podczas naszego ostatniego wieczoru był rewelacją. Podbiegła do nas po koncercie z ogromnym uśmiechem na twarzy: „Widzieliście to? To prawdziwa magia! Jak on to robi?”

Wszyscy zastanawialiśmy się, jak Feuerstein tworzy taką magię dla swoich gości. Stworzyliśmy wspomnienia, które zostaną na całe życie.