Firma została założona w 2021 roku przez brata i siostrę Dario i Danielę Amodei, po tym jak opuścili OpenAI.
Firma Anthropic zajmująca się sztuczną inteligencją (AI) uruchomiła najszybszy i najpotężniejszy model dużego języka (LLM), gdy wyścig o dominację w technologii nabiera tempa.
Firma opracowująca ogólne systemy sztucznej inteligencji została założona przez byłych członków OpenAI i jest wspierana między innymi przez Amazon, Google i Salesforce. LLM to program AI, który między innymi rozpoznaje i generuje tekst
W poniedziałek wypuściła na rynek tak zwaną rodzinę modeli Claude 3, która obejmuje trzy najnowocześniejsze modele w rosnącej kolejności możliwości: Claude 3 Haiku, Claude 3 Sonnet i Claude 3 Opus.
Anthropic uznał, że najbardziej wydajny z modeli Opus, uzyskał lepsze wyniki niż GPT-4 OpenAI i Gemini Ultra firmy Google w testach takich jak rozumowanie, podstawy matematyki oraz wiedza na poziomie licencjackim i magisterskim.
Opus i Sonnet są teraz dostępne do użytku w claude.ai i interfejsie API Claude, który jest obecnie ogólnie dostępny w 159 krajach.
Firma podała, że wkrótce na rynku pojawią się bardziej kompaktowe modele, Sonnet i Haiku.
Opus może podsumować około 200 000 tokenów, podczas gdy ChatGPT może podsumować tylko około 3000. Token to jednostka miary, która oblicza ilość danych tekstowych przetwarzanych przez Twojego chatbota
Nowe modele umożliwiają także po raz pierwszy przesyłanie zdjęć i dokumentów.
Firma została założona w 2021 roku przez brata i siostrę Dario i Danielę Amodei, po tym jak opuścili OpenAI. W wywiadzie dla Fortune Dario powiedział, że odszedł z firmy z powodu braku uwagi, jaką OpenAI poświęca bezpieczeństwu.
Anthropic twierdzi, że ma kilka wyspecjalizowanych zespołów, których zadaniem jest śledzenie i ograniczanie zagrożeń, takich jak dezinformacja, niewłaściwe wykorzystanie danych biologicznych i zakłócanie wyborów. Stwierdzono również, że Claude 3 wykazuje mniej uprzedzeń niż poprzednie modele.
Firmę nazwano Anthropic, aby pokazać, że w centrum firmy zajmującej się sztuczną inteligencją znajdują się ludzie (anthro). Anthropic jest również wymieniona jako korporacja pożytku publicznego, co oznacza, że musi zgłaszać, w jaki sposób firma promowała swoje korzyści wśród społeczeństwa.
Anthropic twierdzi, że firmy takie jak Airtable i Asana pomogły w testach A/B modeli.
„Jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do tej wersji po tym, jak zaobserwowaliśmy bardzo obiecującą poprawę opóźnień: nasze wstępne testy wykazały 42% poprawę czasu do pierwszego tokenu i ponad 200% poprawę czasu oczekiwania na token/sekundę” – powiedział Eric Pelz, dyrektor ds. technologii i sztucznej inteligencji w firmie programistycznej Asana.
„Obserwujemy również poprawę w podążaniu za niuansami naszych podpowiedzi, a wszystko to przy zachowaniu jakości wydruku”.