Billboardy Elizy Rose Watson OnlyFans zostały usunięte. „Jeśli firma zajmująca się hazardem lub alkoholem może wyświetlać swoje reklamy, które mają znacznie bardziej niszczycielskie skutki, dlaczego nie ja?”
Billboardy postawione w Londynie przedstawiające modelkę Elizę Rose Watson w bieliźnie, reklamujące jej stronę konta OnlyFans, zostały zatwierdzone przez brytyjski organ regulacyjny w następstwie skarg, że były one nieodpowiednie do oglądania przez dzieci.
Urząd ds. standardów reklamowych (ASA) otrzymał 30 skarg, w których stwierdzono, że plakaty widoczne w Harrow, Tottenham, Lambeth i Edgware w czerwcu i lipcu zawierały treści dla dorosłych i były nieodpowiednie. Jeden z wykorzystanych billboardów znajdował się około 450 m od szkoły.
Wielu uważało, że reklama nadmiernie seksualizowała i uprzedmiotowiała kobiety.
ASA stwierdziła, że chociaż strój Watson był odkrywczy, zdjęcie nie przedstawiało nagości, a przyjęta przez nią poza była „tylko lekko seksualna”.
„Chociaż przyznaliśmy, że wizerunek pani Watson i odniesienie do OnlyFans mogą być dla niektórych niesmaczne, uznaliśmy, że ponieważ reklama nie była jawnie seksualna i nie uprzedmiotawiała kobiet, doszliśmy do wniosku, że jest mało prawdopodobne, aby spowodowała poważne lub powszechne przestępstwo”.
ASA kontynuowało: „Reklama została wyświetlona na kilku plakatach w całym Londynie, który był medium nieukierunkowanym i dlatego prawdopodobnie zobaczyła ją duża liczba osób, w tym dzieci”.
Działacze na rzecz ochrony środowiska Global Witness przejęli później trzy witryny z plakatami i przekształcili je w billboardy „OilyFans”, aby skomentować pakiet wynagrodzeń dyrektora generalnego BP Bernarda Looneya, którego zarobki wzrosły z 4,5 miliona funtów (5,2 miliona euro) do 10 milionów funtów (11,6 mln euro) w ubiegłym roku.
OnlyFans to usługa subskrypcji treści internetowych, która zawiera treści o charakterze seksualnym dla dorosłych.
W zeszłym miesiącu 34-letnia Watson powiedziała brytyjskiemu tabloidowi The Sun, że zarabia około 200 000 funtów miesięcznie (około 233 000 euro) na sprzedaży wulgarnych zdjęć w OnlyFans. Oświadczyła, że wydała około 18 000 funtów (21 000 euro) na swoją kampanię reklamową, która obejmowała billboardy w Wielkiej Brytanii i dwa na Times Square w Nowym Jorku.
Komentując reakcję na billboardy, powiedziała: „Jeśli ludzie czują się urażeni moją reklamą, zakładam, że skarżą się także na reklamy Ann Summers i Jack Daniels. Widzisz reklamy hazardu, alkoholu, zabawek erotycznych, bielizny, nie ma różnicy między tego typu reklamą dla dorosłych a moją reklamą dla dorosłych”.
„To prawdziwy biznes – jeśli firma zajmująca się hazardem lub alkoholem może wyświetlać swoje reklamy, które mają znacznie bardziej niszczycielskie skutki, dlaczego nie ja?”
ASA wydawało się zgodzić, że plakaty nie zostały umieszczone w sposób nieodpowiedzialny i orzekło, że dalsze działania nie są konieczne.