O nas
Kontakt

Platforma muzyczna Deezer wprowadza model przesyłania strumieniowego „zorientowany na artystę”.

Laura Kowalczyk

Platforma muzyczna Deezer wprowadza model przesyłania strumieniowego „zorientowany na artystę”.

Francuska aplikacja do strumieniowego przesyłania muzyki Deezer nawiązała współpracę z Universal Music Group, aby uruchomić nowy model przesyłania strumieniowego.

Przez ostatnie kilka lat artyści muzyczni narzekali na brak pozostałości z internetowych platform streamingowych. Francuska aplikacja do przesyłania strumieniowego Deezer uruchomiła nowy model, który ma na celu rozwiązanie tego problemu.

Deezer nawiązał współpracę z Universal Music Group (UMG), aby stworzyć „model przesyłania strumieniowego skoncentrowany na artystach, zaprojektowany tak, aby lepiej nagradzać artystów”. Wprowadzając usługę w czwartym kwartale we Francji, a następnie rozszerzając działalność na inne terytoria, model zapłaci artystom więcej, jeśli ich piosenka zostanie wybrana przez użytkownika.

Artyści otrzymają mniejszą wypłatę, jeśli ich utwory będą odtwarzane jako część algorytmicznej listy odtwarzania. Ma to zarówno na celu ograniczenie wpływu programowania algorytmicznego, jak i nagradzanie artystów oddanymi obserwatorami.

Platforma nagrodzi także „profesjonalnych” artystów wyższą zapłatą, jeśli otrzymają co najmniej 1000 streamów od 500 unikalnych słuchaczy miesięcznie.

Połączony model Deezera i UMG może wstrząsnąć branżą, której artyści regularnie narzekali na straty finansowe wynikające z wprowadzenia usług przesyłania strumieniowego.

„To najbardziej ambitna zmiana modelu ekonomicznego od czasu powstania strumieniowego przesyłania muzyki i zmiana, która wesprze tworzenie wysokiej jakości treści w nadchodzących latach” – powiedział Jeronimo Folgueira, dyrektor generalny Deezer.

„W Deezer zawsze stawiamy muzykę na pierwszym miejscu, zapewniając fanom wysokiej jakości doświadczenia i walcząc o uczciwość w branży. Obecnie wprowadzamy niezbędne zmiany, aby lepiej odzwierciedlić wartość każdego fragmentu treści i wyeliminować wszelkie niewłaściwe zachęty, aby chronić i wspierać artystów. Nie ma innej branży, w której wszystkie treści są cenione tak samo i dla każdego powinno być oczywiste, że dźwięk deszczu lub pralki nie jest tak cenny jak piosenka Twojego ulubionego artysty odtwarzana strumieniowo w HiFi.

Canva
Kobieta słuchająca muzyki

Deezer ma około 9,4 miliona abonentów i jest szóstą co do wielkości płatną usługą subskrypcyjną. Spotify jest największym z 220 milionami subskrybentów. W Deezer’s dostępnych jest około 200 milionów utworów, czyli znacznie więcej niż w katalogu Spotify, który liczy około 80 milionów.

Jednak tylko niewielka część artystów przesyłających treści do Deezer skorzysta z dodatkowego wsparcia zawodowego. Spośród wszystkich przesyłających tylko 2% ma więcej niż 1000 unikalnych użytkowników miesięcznie.

Oprócz środków mających na celu zwiększenie przychodów artystów Deezer i UMG ogłosiły także zasady mające na celu ograniczenie liczby nieuczciwie przesyłanych treści i zmniejszenie szumu na platformie niebędącego artystami.