Podczas konferencji prasowej Sony Group na CES 2025 zaprezentowano wiele nowych zaawansowanych produktów technologicznych.
Sony wystawił nowe produkty obejmujące mobilność, sport i tworzenie treści podczas konferencji prasowej na CES 2025, corocznym targowym targowym targach wszystkich technologii w Las Vegas.
Sony Honda Mobility, spółka joint venture między Sony i Hondy, która rozpoczęła się w 2022 roku, ogłosiła, że jego pierwsza modelka Afela 1 jest prawie gotowa na rynek.
Samochód koncepcyjny został po raz pierwszy zaprezentowany dwa lata temu.
Przy cenie początkowej 89 900 USD (86 500 EUR) pojazd jest teraz dostępny do rezerwacji w Kalifornii, a dostawy oczekiwane w połowie 20126 roku.
EV ma 800 bilionów operacji Tera na sekundę (TOPS) Power obliczeniową i 40 czujników wspomagania kierowcy zaprojektowanych w celu poprawy bezpieczeństwa i wygody, mówi japońska firma elektroniczna.
„Percepcja AI (sztuczna inteligencja) ANEEela jest wykorzystywana do dokładnego rozpoznania otaczających środowisk, a jej planista AI służy do tworzenia optymalnych planów jazdy”, powiedział Yasuhida Mizuno, dyrektor generalny Sony Honda Mobility.
Zestaw słuchawkowy i system produkcji trenera
Podczas głównej konferencji prasowej grupy wprowadzono także kolejny projekt współpracy, zestaw słuchawkowy trenera, który ma zadebiutować podczas sezonu National Football League (NFL) 2025 w USA.
Zestaw słuchawkowy zasilany przez sieć 5G Horizon, został zaprojektowany w celu zwiększenia komunikacji i wydajności.
Sony wydało także szereg nowych narzędzi do filmowania.
Wirtualny system produkcji o nazwie PXO Akira został zaprojektowany do filmowania pojazdów bez konieczności sesji lądowej.
PXO Akira używa robotycznych dźwigów kamer, platform ruchowych i wyświetlaczy LED w celu powtórzenia ustawień dynamicznych.
Firma ta technologia może obniżyć koszty produkcji i poprawić bezpieczeństwo, jednocześnie zwiększając kreatywne możliwości.
„Obraca 360 stopni, synchronizuje się w czasie rzeczywistym z wirtualnym środowiskiem na ekranie LED, aby uzyskać prawdziwą jazdę”-powiedział Johnny Slow, dyrektor generalny Pixomondo, spółki zależnej Sony.
Kolejnym narzędziem jest system XYN, który może skanować obiekty i przestrzenie oraz renderować je w zasoby cyfrowe 3D.
„Z filmu, gier lub Metaverse, rozwiązanie przestrzenne Xyn w rozwoju zbiega prawdziwe obiekty i przestrzenie w wysokiej jakości zasoby 3D CG przy użyciu obrazów uchwyconych przez bezlusterkową kamerę”-powiedziała Thaisa Yamamura, szef XR Business Development w Sony Electronics.
Sony twierdzi, że system wykorzystuje algorytm do optymalizacji czasu generowania, a użytkownicy mogą dodawać dane ruchu do zeskanowanych zasobów za pomocą aplikacji.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tej historii, obejrzyj wideo w powyższym odtwarzaczu multimedialnym.







