O nas
Kontakt

CES 2025: Od pierwszych narzędzi do tworzenia EV do treści, Sony prezentuje swoją nową zaawansowaną technologię

Laura Kowalczyk

CES 2025: Od pierwszych narzędzi do tworzenia EV do treści, Sony prezentuje swoją nową zaawansowaną technologię

Podczas konferencji prasowej Sony Group na CES 2025 zaprezentowano wiele nowych zaawansowanych produktów technologicznych.

Sony wystawił nowe produkty obejmujące mobilność, sport i tworzenie treści podczas konferencji prasowej na CES 2025, corocznym targowym targowym targach wszystkich technologii w Las Vegas.

Sony Honda Mobility, spółka joint venture między Sony i Hondy, która rozpoczęła się w 2022 roku, ogłosiła, że jego pierwsza modelka Afela 1 jest prawie gotowa na rynek.

Samochód koncepcyjny został po raz pierwszy zaprezentowany dwa lata temu.

Przy cenie początkowej 89 900 USD (86 500 EUR) pojazd jest teraz dostępny do rezerwacji w Kalifornii, a dostawy oczekiwane w połowie 20126 roku.

EV ma 800 bilionów operacji Tera na sekundę (TOPS) Power obliczeniową i 40 czujników wspomagania kierowcy zaprojektowanych w celu poprawy bezpieczeństwa i wygody, mówi japońska firma elektroniczna.

„Percepcja AI (sztuczna inteligencja) ANEEela jest wykorzystywana do dokładnego rozpoznania otaczających środowisk, a jej planista AI służy do tworzenia optymalnych planów jazdy”, powiedział Yasuhida Mizuno, dyrektor generalny Sony Honda Mobility.

Zestaw słuchawkowy i system produkcji trenera

Podczas głównej konferencji prasowej grupy wprowadzono także kolejny projekt współpracy, zestaw słuchawkowy trenera, który ma zadebiutować podczas sezonu National Football League (NFL) 2025 w USA.

Zestaw słuchawkowy zasilany przez sieć 5G Horizon, został zaprojektowany w celu zwiększenia komunikacji i wydajności.

Sony wydało także szereg nowych narzędzi do filmowania.

Wirtualny system produkcji o nazwie PXO Akira został zaprojektowany do filmowania pojazdów bez konieczności sesji lądowej.

PXO Akira używa robotycznych dźwigów kamer, platform ruchowych i wyświetlaczy LED w celu powtórzenia ustawień dynamicznych.

Firma ta technologia może obniżyć koszty produkcji i poprawić bezpieczeństwo, jednocześnie zwiększając kreatywne możliwości.

„Obraca 360 stopni, synchronizuje się w czasie rzeczywistym z wirtualnym środowiskiem na ekranie LED, aby uzyskać prawdziwą jazdę”-powiedział Johnny Slow, dyrektor generalny Pixomondo, spółki zależnej Sony.

Kolejnym narzędziem jest system XYN, który może skanować obiekty i przestrzenie oraz renderować je w zasoby cyfrowe 3D.

„Z filmu, gier lub Metaverse, rozwiązanie przestrzenne Xyn w rozwoju zbiega prawdziwe obiekty i przestrzenie w wysokiej jakości zasoby 3D CG przy użyciu obrazów uchwyconych przez bezlusterkową kamerę”-powiedziała Thaisa Yamamura, szef XR Business Development w Sony Electronics.

Sony twierdzi, że system wykorzystuje algorytm do optymalizacji czasu generowania, a użytkownicy mogą dodawać dane ruchu do zeskanowanych zasobów za pomocą aplikacji.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tej historii, obejrzyj wideo w powyższym odtwarzaczu multimedialnym.