O nas
Kontakt

Francuskie badanie sugeruje, że jeden na pięciu młodych ludzi nie rozpoznaje cukinii

Laura Kowalczyk

Zucchinis to some, courgettes to others but unidentifiable to many young French people.

Według nowego badania jedna na pięć młodych osób (w wieku od 15 do 24 lat) nie jest w stanie rozpoznać cukinii na zdjęciu – 18% postrzega ją jako ogórek, a 2% jako bakłażan. Z raportu wynika również, że znaczna liczba młodych ludzi ma trudności z utrzymaniem zdrowej, zbilansowanej diety.

Według doniesień, francuski rząd rozważa plany zwiększenia edukacji ekonomicznej w domu po nowym badaniu, z którego wynika, że ​​jedna na pięć młodych osób nie potrafi rozpoznać warzyw codziennego użytku.

Badanie przeprowadzone przez Harris Interactive Study zatytułowane „Dieta francuska i codzienna” podkreśla różnice w zachowaniach żywieniowych pomiędzy różnymi grupami wiekowymi francuskiej populacji.

Osoby w wieku od 15 do 24 lat, które stanowią 20%, nie potrafią odróżnić cukinii (bardziej znanej we Francji jako cukinia) od ogórka. W obliczu obrazu cukinii 18% młodych ludzi sądziło, że rozpoznaje ogórek, a 2% – bakłażana.

Wśród osób powyżej 24. roku życia, z którymi przeprowadzono wywiady na podstawie tych samych zdjęć, wyniki również nie były obiecujące: 11% nie rozpoznaje cukinii, a 10% myli je z ogórkami.

Kupujący wybiera spośród różnych kalafiorów
Kupujący wybiera spośród różnych kalafiorów

Owoce są w oku patrzącego

W przypadku innych produktów spożywczych spada odsetek osób niezdolnych do rozpoznania owocu i warzywa; Grejpfrut jest mylony z krwistą pomarańczą przez 16% Francuzów. Tym razem niższy odsetek wśród młodych ludzi poniżej 25. roku życia, z których 12% popełnia ten sam błąd.

Tym samym testom poddano także kalafior, gdzie jedynie 4% respondentów wśród osób w wieku 15-24 lata nie wiedziało, jak odpowiedzieć, w porównaniu do zaledwie 1% w całej populacji.

Po tych wynikach delegata minister Olivia Grégoire stwierdziła, że ​​rząd pragnie promować solidniejszą edukację żywieniową, stwierdzając, że edukacja żywieniowa jest zarówno „głównym problemem zdrowia publicznego”, jak i „kwestią siły nabywczej”.

Prezydent Francji Emmanuel Macron spotyka się z uczniami podczas wizyty w szkolnej stołówce w Saint-Sozy w południowo-zachodniej Francji
Prezydent Francji Emmanuel Macron spotyka się z uczniami podczas wizyty w szkolnej stołówce w Saint-Sozy w południowo-zachodniej Francji

Aby zachęcić młodsze pokolenie do lepszego odżywiania się, gotowania i spożywania świeżych produktów, 83% młodych ludzi zgadza się, że w szkołach powinna istnieć lepsza informacja i edukacja na temat produktów spożywczych.

„Powiedz mi, co jesz, a powiem ci, kim jesteś”

Chociaż postrzegana doskonałość francuskiej kuchni i restauracji od dawna stanowi istotną część tożsamości kulturowej kraju, te zaskakujące wyniki dowodzą, że młodzi ludzie nie ratatuj w domu.

Z badania wynika, że ​​wśród młodych ludzi rzadziej spożywa się świeże owoce i warzywa, gdyż częściej sięgają oni po dania przetworzone (44% w porównaniu do 23%).

W rzeczywistości 89% osób w wieku 15–24 lat woli żywność skrobiową (makaron, ryż, ziemniaki), a 40% je konserwy i słoiki.

Posiłek cheeseburger z restauracji McDonald's
Posiłek cheeseburger z restauracji McDonald's

Ponad połowa młodych ludzi w wieku 15-24 lat, 59% z nich, przynajmniej raz w miesiącu korzysta z restauracji typu fast food, w porównaniu do 37% całej populacji.

Tymczasem tylko 46% ankietowanych twierdzi, że codziennie lub prawie codziennie gotuje świeże produkty, takie jak cukinia i ogórek.