O nas
Kontakt

Klub piłkarski Man Utd i The Stone Roses wprowadzają na rynek nową kolekcję Adidas

Laura Kowalczyk

Football club Man Utd and The Stone Roses launch new Adidas collection

Wyjątkowa kolekcja czerpie inspiracje z epoki „Madchester” i łączy w sobie piłkę nożną, modę i muzykę.

Brytyjski klub piłkarski Manchester United połączył siły z kultowym brytyjskim zespołem The Stone Roses, aby wypuścić nową kolekcję odzieży pod marką modową Adidas.

Według strony internetowej klubu współpraca Manchester United x adidas x Stone Roses to „fuzja piłki nożnej, mody i muzyki inspirowana kultową i legendarną erą Madchester”.

Dla tych z Was, którzy potrzebują odświeżenia, „Madchester” pojawił się po raz pierwszy na przełomie lat 80. i 90. i stał się ściśle powiązany ze sceną muzyki indie-dance/rave.

Termin „Madchester” został ukuty przez Tony’ego Wilsona z Factory Records, a wytwórnia została spopularyzowana przez brytyjską prasę muzyczną na początku lat 90. Do jego najsłynniejszych grup należą Stone Roses, Happy Mondays, Charlatans i James.

Na scenę wpłynęły także narkotyki, zwłaszcza MDMA (coś, czego Man Utd prawdopodobnie nie będzie zbytnio celebrował), a klub nocny Haçienda, którego współwłaścicielami są członkowie New Order, był czymś w rodzaju katalizatora muzycznego etosu miasta i bogatej oprawy muzycznej dziedzictwa, które nazwano „Drugim Latem Miłości”.

Sercem kolekcji jest koszulka Manchester United x Stone Roses Originals Icon Jersey, będąca hołdem złożonym okładce debiutanckiego albumu The Stone Roses, zatytułowanego „The Stone Roses”, wydanego w 1989 roku.

Marcusa Rashforda
Marcusa Rashforda

„Odważny i niepowtarzalny projekt, stworzony przez gitarzystę Johna Squire’a, zdobi koszulkę trzema czerwono-biało-niebieskimi paskami adidas na rękawach oraz złotym napisem „The Stone Roses” po wewnętrznej stronie kołnierza” – czytamy na stronie internetowej Man Utd .

Herb Manchesteru United został „twórczo zaadaptowany i zawiera słowa „This is the One” oraz dwa plasterki cytryny zastępujące piłki po obu stronach”.

Alejandro Garnacho
Alejandro Garnacho

„To seria, która pozwala fanom prezentować swoją pasję zarówno do muzyki, jak i piłki nożnej poza boiskiem”.

Inigo Turner, dyrektor ds. projektowania w firmie adidas, wyraził swoje podekscytowanie kolekcją, stwierdzając: „Muzyka The Stone Roses to ścieżka dźwiękowa dla fanów, którzy pamiętają słynną klasę z 1992 roku. Ta kolekcja celebruje piękne połączenie piłki nożnej i kultury muzycznej, które zarówno zespół i zespół reprezentowany.”

James Holroyd, dyrektor ds. rozwoju komercyjnego w Manchesterze United, podkreślił głęboki związek pomiędzy The Stone Roses a kulturą fanów klubu. Skomentował: „Ta kolekcja odzwierciedla nasze wspólne historie w sposób, który łączy zarówno starszych fanów, jak i nowe pokolenie kibiców”.

Katie Zelem
Katie Zelem

Aby uczcić inaugurację, obecni gracze zarówno męskiej, jak i żeńskiej drużyny wzięli udział w sesji zdjęciowej, a także udostępniono krótki film „Roses Are Red”.

Sprawdź to poniżej:

Kolekcja przedmeczowa zadebiutuje w niedzielę 11 lutego podczas wyjazdowego meczu Manchesteru United z Aston Villą w Premier League oraz meczu Pucharu Anglii kobiet z Southampton.