O nas
Kontakt

Paryż 2024: Biznesplany dotyczące wzmocnienia olimpijskiego

Laura Kowalczyk

Media City

Paryż 2024 już blisko. Wydano miliardy na próby stworzenia najbardziej zrównoważonych igrzysk olimpijskich w historii. Giełda spotyka się z liderami stojącymi na czele wysiłków na rzecz stworzenia dziedzictwa sukcesu gospodarczego i środowiskowego.

Podczas gdy Paryż przygotowuje się do powitania Igrzysk Olimpijskich po raz trzeci, The Exchange przygląda się skutkom gospodarczym organizacji największego na świecie międzynarodowego wydarzenia sportowego.

Komitet Paryż 2024 przeznaczył w 2022 r. 4,4 miliarda euro na pokrycie kosztów biletów, licencji i gościnności. Ponieważ trwają ostatnie przygotowania, lokalne firmy spodziewają się znacznego wzrostu sprzedaży ze strony milionów odwiedzających. Badanie przeprowadzone przez firmę doradztwa finansowego Deloitte przewiduje, że klienci Airbnb biorący udział w Paryżu 2024 wydadzą pół miliarda euro na restauracje i zajęcia rekreacyjne.

Sponsoring korporacyjny igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich staje się coraz większym biznesem. Coca-Cola, pionierka w sponsorowaniu igrzysk olimpijskich, podpisała swoją pierwszą umowę już w 1928 r. Zmiany klimatyczne i zrównoważony rozwój odgrywają dziś kluczową rolę w tych umowach. Kultowa marka napojów obiecała, że ​​podczas meczów będzie korzystać wyłącznie ze szklanych butelek nadających się do recyklingu.

W tym odcinku Christophe Dubi, dyrektor wykonawczy Igrzysk Olimpijskich, wyjaśnia, w jaki sposób wszystkie te działania mają na celu wywarcie pozytywnego wpływu na biznes, społeczeństwo i planetę. Antoine Guillou, zastępca burmistrza Paryża, opowiada także The Exchange, jak inwestycja o wartości 1,4 miliarda euro pomaga w przygotowaniu Sekwany na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 r. i chroni najważniejsze źródła wody dla miasta przed zanieczyszczeniami.