Włoski państwowy operator kolejowy ogłosił wprowadzenie nowych zabytkowych pociągów turystycznych i tras sypialnych.
Wkrótce będziesz mógł odkrywać popularne włoskie miejsca turystyczne i ukryte wioski zabytkowymi pociągami.
W 2024 r. włoski państwowy operator kolejowy Ferrovie dello Stato Italiane (FS) uruchamia serię tras kolejowych, aby zachęcić odwiedzających do bardziej zrównoważonego zwiedzania kraju.
Zarówno jeśli chodzi o podróż, jak i miejsce docelowe, FS Treni Turistici Italiani (Włoskie Pociągi Turystyczne) będzie oferować trzy kategorie pociągów, od niedrogich po luksusowe.
Według FS nowe usługi mają na celu odpowiedzieć na „rosnące zapotrzebowanie na turystykę kolejową”.
Oto, czego możesz się spodziewać.
Odkrywaj stylowo Włochy w Orient Expressie
Na górnym końcu skali FS Treni Turistici Italiani znajdzie się nowy Orient Express La Dolce Vita.
Pociąg przejedzie przez Włochy z północy na południe na sześciu trasach, zatrzymując się po drodze w nowych hotelach marki Orient Express w Rzymie i Wenecji.
Właścicielem luksusowej usługi jest firma hotelarska Accor, a FS zapewnia tabor i personel.
Przejedź się między włoskimi miastami zabytkowymi pociągami
Miłośnicy historii pokochają nowe trasy FS obsługiwane przez „treni storici” – zabytkowe pociągi. Skupią się one na obszarach o znaczeniu historycznym i krajobrazowym, zatrzymując się po drodze na wycieczki z przewodnikiem, spacery i degustacje.
Średnio- i dalekobieżne pociągi „Espressi” (Express) zostaną również uruchomione między głównymi miastami i atrakcjami turystycznymi.
Ich sezonowe trasy będą obejmować Mediolan do San Candido na granicy z Austrią; Mediolan do Livorno, Genui i Ventimiglii (w pobliżu granicy z Francją); oraz nocny pociąg z Rzymu na południowe wybrzeże, w tym Metaponto, Catanzaro i Reggio Calabria.
Pociągi ekspresowe dostosują tabor z lat 80. i 90. do użytku turystycznego z wagonami restauracyjnymi, kabinami i przechowalniami bagażu – w tym na narty i rowery.
Odkryj urocze włoskie wioski z ograniczonym budżetem
Wreszcie, weekendowe usługi „Omnibus-Regionali” będą obejmować wolniejsze pociągi regionalne po przystępnych cenach.
Trasy zostaną zaplanowane z myślą o turystach, wyznaczając malownicze wioski bogate w historię, tradycje kulinarne i winiarskie.
Mamy nadzieję, że nowe trasy pociągów dadzą tym ukrytym celom impuls ekonomiczny. Z każdego 1 euro wydanego na zabytkowe pociągi turystyczne, od 1,50 do 3 euro zostanie wydane w odwiedzanych miejscach, wynika z badania zleconego przez FS prognozy.