W sklepie spożywczym w fińskim mieście Tampere znajduje się nawet oficjalny golden retriever, który testuje smakołyki dla psów i dzieli się wynikami w filmach na Instagramie.
Targ su-paw w Finlandii wita klientów z psami, oferując im specjalnie przystosowane wózki, dzięki którym właściciele psów mogą zabierać swoje psiaki na zakupy spożywcze.
Sieć sklepów spożywczych Kesko z miasta Tampere wprowadziła „Koirakärry” – wózek dla psów – jako sposób na powitanie większej liczby klientów posiadających psy w jednym ze swoich sklepów, gdzie zwykle w przejściach mogą przebywać wyłącznie zwierzęta towarzyszące.
„Ten pomysł jest już stosowany w niektórych krajach, ale nie w Finlandii, a w pobliżu mamy wielu właścicieli psów” – wyjaśnia Matilda Tistelgren, która od wiosny prowadzi supermarket ze swoją partnerką Jooną Pesonen.
„Sami mamy golden retrievera i jeśli wyjdziemy z psem na jogging i zapomnimy czegoś ze sklepu, nie chcemy wracać do domu, zostawić psa, a potem sami wracać do sklepu, chcemy być możemy zabrać ze sobą psa” – mówi Matylda TylkoGliwice.
Wózki mają na dole legowisko dla psa oraz klips do smyczy lub uprzęży, a właścicieli zachęca się do podnoszenia szczeniąt i umieszczania ich w środku – chociaż przyszła wersja wózka może zawierać małą rampę, dzięki której psy będą mogły wchodzić bez pomocy .
Od czasu przejęcia zarządzania supermarketem w dzielnicy Tampere, Kissamaa – co zabawnie tłumaczy się jako „Kraina kotów” – Matylda i Joona wprowadzili inne innowacje przyjazne zwierzętom.
Retriever tej pary, Tove, pojawia się na Instagramie z filmami „Tove Tastes”, w których próbuje różnych smakołyków dla psów.
„Nasi klienci to uwielbiają” – wykrzykuje Matylda. „W tej części miasta mamy wielu właścicieli psów, a to oznacza również wielu psich klientów, a mamy już wielu włochatych stałych bywalców” – dodaje.