„Największy ruch antysemicki od czasów nazistów”: żydowskie gwiazdy wzywają TikTok, aby zajął się antysemityzmem jako treściami nienawistnymi, których liczba rośnie od 7 października.
Grupa żydowskich celebrytów i wpływowych osób spotkała się z dyrektorami aplikacji wideo TikTok, aby wyrazić swoje obawy.
Na zaproszenie TikTok do 90-minutowej rozmowy wideo dołączyło ponad 30 osób, w tym aktorzy Sacha Baron Cohen, Debra Messing i Amy Schumer. Grupa jest zaniepokojona wyraźnym wzrostem treści antysemickich i dezinformacji w aplikacji po ataku Hamasu z 7 października.
O spotkaniu jako pierwszy poinformował „The New York Times”.
„To, co dzieje się na TikToku, tworzy największy ruch antysemicki od czasów nazistów. Wstydźcie się” – powiedział Cohen dyrektorom, według nagrania audio spotkania. „Jeśli pomyślisz o 7 października, powodem, dla którego Hamas był w stanie obcinać głowy młodym ludziom i gwałcić kobiety, było to, że karmiono ich obrazami z czasów, gdy byli małymi dziećmi, co doprowadziło ich do nienawiści”.
Messing zapytał, dlaczego TikTok nie blokuje w aplikacji wyrażenia „od rzeki do morza” – które wielu interpretuje jako psi gwizdek wzywający do eksterminacji Izraela.
W odpowiedzi TikTok oświadczył: „Zdajemy sobie sprawę, że to niezwykle trudny i straszny czas dla milionów ludzi na całym świecie i naszej społeczności TikTok”.
W oświadczeniu kontynuowano: „Nasze kierownictwo spotykało się z twórcami, społeczeństwem obywatelskim, ekspertami w dziedzinie praw człowieka i zainteresowanymi stronami, aby wysłuchać ich doświadczeń i opinii na temat tego, w jaki sposób TikTok może pozostać miejscem autentycznej społeczności, odkryć i dzielenia się”.
TikTok wzmógł wysiłki na rzecz usuwania fałszywych kont i zaangażowania. Według firmy od ataku Hamasu na Izrael, który miał miejsce 7 października, usunęła na całym świecie ponad 24 miliony fałszywych kont i ponad 500 000 „komentarzy botów” do treści oznaczonych hashtagami związanymi z konfliktem.
W innych miejscach, według** Ligi Przeciwko Zniesławieniom**, od ataku z 7 października liczba treści antysemickich wzrosła o ponad 919 procent w serwisie X i o 28 procent na Facebooku.