O nas
Kontakt

Nowy świt szybkiej mody? Shein i Forever21 łączą siły

Laura Kowalczyk

Nowy świt szybkiej mody?  Shein i Forever21 łączą siły

Kontrowersyjne marki podpisały umowę, co oznacza, że ​​obie marki prawdopodobnie zyskają jeszcze większą popularność wśród krytyki zmian klimatycznych.

Dwóch gigantów świata szybkiej mody ogłosiło „strategiczne partnerstwo”, wywołując strach w sercach wojowników klimatycznych.

Shein i Forever21 mają połączyć siły, a Shein nabędzie jedną trzecią udziałów w Grupie Sparc, która jest właścicielem Forever21.

Z kolei Grupa Sparc stanie się mniejszościowym udziałowcem Shein.

W komunikacie prasowym giganty odzieżowe twierdzą, że umowa umożliwi każdemu sprzedawcy detalicznemu przetestowanie nowego podejścia do sprzedaży.

RICHARD A. BROOKS/AFP za pośrednictwem Getty Images
Bardzo krytykowana chińska firma planuje otwierać więcej sklepów stacjonarnych

Firma Shein z siedzibą w Chinach od dawna dążyła do rozszerzenia swojego zasięgu w Stanach Zjednoczonych. Forever21 ma swoją siedzibę w Stanach Zjednoczonych i będzie produkować część swoich towarów na niezwykle popularnej stronie internetowej Shein, mając na celu przyciągnięcie szerszej publiczności na całym świecie.

Shein pozostaje marką głównie internetową, ale stara się nawiązać kontakt z wieloma wyskakującymi okienkami i stworzyć bardziej osobistą obecność.

Dla porównania, Forever21 ma ponad 540 fizycznych lokalizacji na całym świecie, ale ma stosunkowo mniejszy wpływ na sieć.

Drew Angerer/Getty Images
Forever21 może pochwalić się ponad 540 fizycznymi lokalizacjami na całym świecie, ale jest mniej obecny w Internecie niż Shein

Chociaż amerykańska marka ma wyższą cenę niż jej chiński odpowiednik, istnieją obawy, że nowa relacja może spowodować jeszcze niższy poziom kosztów konsumenckich.

Z branżą fast fashion, także z Unii Europejskiej, toczy się długa walka. Krytycy twierdzą, że niskie ceny oferowane przez te firmy sprawiają, że odzież staje się jednorazowa, co przyczynia się do trwającego kryzysu klimatycznego.

Shein, który codziennie wypuszcza średnio 1000 nowych utworów, znalazł się w ogniu krytyki w szczególności z powodu doniesień o lekceważeniu prawa pracy i jego negatywnym wpływie na środowisko.

Forever21 również spotkało się z dużą krytyką.

Drew Angerer/Getty Images
Forever21 ogłosiło upadłość w 2019 roku, ale powróciło na rynek szybkiej mody

Obawy te nie powstrzymały jednak konsumentów. Shein twierdzi, że jego aplikacja dotarła do oszałamiającej liczby 150 milionów użytkowników i odnotowała zyski w wysokości 23 miliardów dolarów, czyli około 21 miliardów euro, w 2022 roku.

W tym samym roku przychody Forever 21 osiągnęły najwyższy poziom 4 miliardów dolarów (3,7 miliarda euro), zaledwie dwa lata po wykupieniu firmy z upadłości.

Ich współpraca z Sheinem jest następstwem podobnego posunięcia firmy Skechers z początku tego roku. W czerwcu marka obuwia dołączyła do niedawno uruchomionego rynku Shein, który umożliwia kupującym kupowanie artykułów od zewnętrznych sprzedawców za pośrednictwem witryny internetowej.